SRM Opleidingen en Spotler lanceerde op 20 juni 2019 het B2B Marketing Trendrapport 2019. Het rapport geeft inzicht in de uitdagingen, speerpunten en belangrijkste activiteiten van B2B-marketeers in Nederland. Rondom het rapport zijn veel interessante blogs en nieuwsberichten verschenen. In dit blog een overzicht. Veel leesplezier.

Marketingfacts:
Marketing automation niet populair onder kleine B2B-organisaties

Veel B2B-organisaties zijn nog druk bezig om de investering in marketing automation te vertalen naar meer omzet door goede leads. Maar dat gaat moeizaam. De vraag of de verwachtingen van marketing automation niet te hoog gespannen zijn, wordt beantwoord in het B2B Marketing Trendrapport 2019.

Lees het blog van Marketingfacts

Frankwatching:
B2B-marketeers willen meer Marketing Qualified Leads

B2B-marketeers sturen weer meer op resultaat. De inzet van verschillende data en databronnen, plus het aanpassen en creëren van content, zijn nadrukkelijk geen doel op zich. Ze moeten in 2019 wel leiden naar meer Marketing Qualified Leads.

Lees het blog op Frankwatching

Emerce:
B2B-marketing combineert online en offline voor betere leads

In de B2B blijkt een goede mix tussen offline en online marketingkanalen het beste recept te zijn voor een effectieve leadgeneratie. Op deze manier sluiten B2B-organisaties het beste aan op alle touchpoints in de buyer’s journey.

Lees het blog op Emerce

DutchCowboys:
​B2B Marketing in 2019: Persoonlijk klantcontact het belangrijkste in Customer Journey

Voor de inrichting van de buyer’s journey heeft de B2B-marketeer al een behoorlijke online mindset. Je hoeft het alleen maar op te sommen: marketing automation, SEA-campagnes, koppelingen met CRM- en ESP-systemen, posts op Facebook, blogartikelen op websites van derden et cetera. Vraag je vervolgens hoe ’t zit met de customer journey, dan hoor je vooral ‘belletje en bezoek’.

Lees het blog op DutchCowboys

MarketingTribune:
B2B Marketing Trendrapport 2019: 5 learnings op een rij

Als echte marketeer stel je natuurlijk de vraag: What’s In It For Me? En terecht. Daarom lees je in dit blog 5 learnings uit dit rapport waarmee je in 2019 meer MQL’s kunt scoren en je marketing beter kunt inzetten.

Lees het blog op MarketingTribune

Trendrapport gratis downloaden

Lees alle interviews, conclusies en learnings in het volledige rapport.

B2B Trendrapport 2019