In het eerste kwartaal van 2017 werd er in België tien procent meer uitgegeven online dan in dezelfde periode het jaar daarvoor. Ook in het tweede kwartaal kan de Belgische markt mooie cijfers noteren. Zo groeiden de online uitgaven met maar liefst 13 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar, wat een bedrag vertegenwoordigt van 2,46 miljard euro. Ook het aantal Belgen dat online winkelt stijgt met twee procent. Dit blijkt duidelijk uit de meest recente cijfers van BeCommerce Market Monitor.

Vergelijkbare groei met Nederland

Gemiddeld geeft de Belg 348 euro online uit tijdens het tweede kwartaal. Dit is een stijging van 8 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In Nederland groeiden de cijfers nog harder, daar namen de online uitgaven toe met 15 procent in vergelijking met het tweede kwartaal van 2016.

Sterkste groeier is Wallonië

De online uitgaven groeien in het tweede kwartaal sneller in Wallonië dan in Vlaanderen. In Wallonië werd in het tweede kwartaal voor bijna 1 miljard euro online gewinkeld, een stijging van 14 procent. Dit brengt het totaal voor het eerste kwartaal van 2017 al op 1,98 miljard. Een opmerkelijk punt is daarbij dat het aantal diensten dat Walen online kopen, daalt.

Bekijk ook de infographic: