In 2018 zagen we voor het eerst dat de groei­cijfers in de e‑commerce afvlakken. Het groeicijfer daalde met gemiddeld 2%. Dit roept twee vragen op: hoe kunnen webwinkeliers groeien in een markt waarin de concurrentie steeds meer voelbaar wordt en op welke marketing­activiteiten gaat de e‑commerce zich richten om in 2019 het verschil te maken? Twee vragen die centraal staan in het E‑commerce Marketing Trendrapport 2019 en waarop het rapport verschillende antwoorden geeft.

Spotler en Thuiswinkel.org lanceren eerste editie van E-commerce Marketing Trendrapport

Het E‑commerce Marketing Trendrapport beleeft in 2019 zijn eerste editie. Dit onderzoek is uitgevoerd door Spotler en Thuiswinkel.org. Met een uitgebreid kwantitatief onderzoek onder 285 e‑commerce­marketeers en webwinkeliers worden de marketing­trends voor 2019 in kaart gebracht. Op de uitkomsten van het kwantitatieve onderzoek hebben vier e‑comexperts gereageerd: Arjan van Oosterhout van Twinkle, Laurent de Groof van Retail Insiders, Gino Thuij van HZ University en Marco Derksen, oprichter van Marketingfacts en Upstream. Hun reacties zijn opgenomen in het trend­rapport.

Benieuwd naar het trendrapport?

Wil je meer weten over de marketingtrends in de e-commerce?
Download het rapport