Spotler lanceert vandaag met trots de vijfde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek. Het onderzoek presenteert een compleet beeld van hoe de Nederlander in 2017 omgaat met het online communicatiekanaal e-mail. En dat niet alleen: het is het enige onderzoek dat e-mail afzet tegen alle bekende social mediakanalen. Nieuw in de publicatie van dit jaar is een verdieping in de vorm van interviews met deelnemers aan het Nationaal E-mail Onderzoek.

Interessante bevindingen

Voor de vijfde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek zijn uit het consumentenpanel van CG Selecties aan 2.029 personen 26 vragen voorgelegd met als focus het gebruik en de beleving van e-mail in vergelijking tot social media. Dit heeft geresulteerd in 26 conclusies over het gebruik van e-mail en kanalen zoals WhatsApp, Facebook, Snapchat, sms en zelfs briefpost in Nederland. De top 5 van de conclusies van dit jaar:

  • 93% van de Nederlanders is ingeschreven op e-mail nieuwsbrieven
  • Nederlanders ontvangen 86 e-mails per week
  • De meeste Nederlanders checken 1 tot 6 keer per dag hun e-mail
  • 75% van de Nederlanders heeft wel eens iets gekocht naar aanleiding van een reclamemail
  • Smartphone is het populairste device om e-mails op te lezen

Interviews met deelnemers

De editie van 2017 is de vijfde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek. Spotler en CG Selecties zijn dit onderzoek gestart in 2013. Om deze lustrum-editie te vieren, is daarom dit jaar plaats ingeruimd om de Nederlander een gezicht te geven. Zes consumenten die hebben meegedaan aan het onderzoek zijn in interviews dieper ingegaan op de antwoorden die zij hebben gegeven én de conclusies die uit het onderzoek zijn getrokken. Dit geeft het Nationaal E-mail Onderzoek van dit jaar een extra menselijke dimensie.

Download het Nationaal E-mail Onderzoek

Wil je het onderzoek doorlezen? Dat kan, want uiteraard bieden de mogelijkheid om het onderzoek gratis te downloaden.