Spotler lanceert vandaag de zevende editie van het Nationaal E‑mail Onderzoek. Het onderzoek presenteert een compleet beeld van het Nederlandse e‑mail gebruik en omgang met social media in 2019. De indeling van dit onderzoek is als volgt: het Nederlandse gebruik van e‑mail en social, de Nederlandse voorkeuren in e-mail en social, de marketing­communicatie via e‑mail en de e‑commerce via e‑mail en social.

Top 5 conclusies

Het onderzoek telt in totaal 21 algemene conclusies over ons e‑mail gebruik en onze omgang met social media. Uit de 21 algemene conclusies is de volgende top 5 samengesteld:

  1. Meer dan de helft van de Nederlanders leest zijn e-mails op een smartphone
  2. De populariteit van de e-mail nieuwsbrief blijft onverminderd groot
  3. De smartphone wint snel terrein als device om aankopen mee te doen
  4. E-mail is en blijft de online verkoopkampioen
  5. Nederlanders vinden een verjaardagsmail leuk om te krijgen

Learnings

In het Nationaal E‑mail Onderzoek 2019 hebben we dit jaar ook 12 specifieke learnings over onze online communicatiemiddelen opgenomen. Met name over e‑mail, WhatsApp en de verschillende bekende social mediaplatforms. Om de learnings goed te kunnen onderbouwen zijn alle uitspraken gecheckt en versterkt met de uitkomsten van de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2019. Hiermee ontstaat een unieke combinatie van uitspraken van consumenten en algemene conclusies van producenten van e‑mail marketingsoftware.

Enkele opvallende learnings: probeer vaker buiten kantooruren te mailen, stof je afmeldproces eens af en weet dat technieken zoals dynamische content en responsive design echt tot hogere ratio’s leiden.

Over het onderzoek

Het Nationaal E-mail Onderzoek 2019 is de uitwerking van een onderzoek dat door CG Research in opdracht van Spotler is uitgevoerd onder 2.084 Nederlanders. De uitwerking, opmaak en redactie van het onderzoek is in handen van Spotler.

Download het Nationaal E-mail Onderzoek 2019

Benieuwd naar alle resultaten, conclusies en naar de learnings?