Voor het zevende achtereenvolgende jaar publiceren CG Research en Spotler het Nationaal E-mail Onderzoek. Het onderzoek geeft een compleet beeld van het Nederlandse gebruik van met e-mail en social media.

Het onderzoek gaat in op aan- en afmeldgedrag, de inbox, leesmomenten, koopgedrag en populariteit. In dit blog vind je een overzicht van de websites waar je meer informatie vindt over de uitkomsten van het onderzoek.

Rapport: Nationaal E-mail Onderzoek 2019

Download het complete onderzoeksrapport met de 21 algemene conclusies en 12 handige learnings voor marketeers en communicatieprofessionals.

Frankwatching

Nederlanders kunnen niet meer zonder hun smartphone. Meer dan de helft van de Nederlanders leest zijn e-mail inmiddels op mobiel. Dit is een van de conclusies uit het onderzoek. Benieuwd naar de totale top 5 conclusies?

Lees het blog van Frankwatching

Marketingfacts

Uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2019 blijkt dat Nederlanders hun mailings het liefst buiten kantooruren lezen. En dan gaat het niet alleen om privéberichten.

Lees het blog van Marketingfacts

Emerce

Maar liefst 59 procent van alle Nederlanders heeft vaker dan één keer iets gekocht naar aanleiding van een mailing. Nederlanders vinden het over het algemeen prima om mailings te ontvangen van webwinkels. Transactionele mailings met informatie over de levering en de factuur scoren het hoogst. Daarna volgen mailings die overduidelijk gepersonaliseerd zijn.

Lees het blog van Emerce

MarketingTribune

Voor 73% van de Nederlanders is een te hoge verzendfrequentie de belangrijkste reden om op de afmeldbutton te klikken en maar liefst 45% van de Nederlanders geeft aan dat die button niet werkt.

Lees het blog van MarketingTribune

DutchCowboys

Op welk device lezen we het liefst onze mails? Hoeveel procent koopt naar aanleiding van een mailing? En welk kanaal vertrouwen we het meest als het om je privacy gaat?

Lees het blog van DutchCowboys

CustomerTalk

De e-mail is dan wel het oudste instrument binnen het vakgebied online marketing, maar dat wil niet zeggen dat het enkel gebruikt wordt door marketeers op leeftijd. E-mailmarketing is nog altijd een belangrijk aandachtsgebied op de marketingburelen, al mogen Nederlandse marketingprofessionals op dit terrein gerust enige aanpassingen doorvoeren.

Lees het blog van CustomerTalk

Nieuws.Social

Uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2019 blijkt dat de Nederlandse consument voor bepaalde zaken een sterke voorkeur heeft voor social media ten opzichte van e-mail als communicatiekanaal. Andersom zijn er zaken waarvoor geldt dat e-mail wordt geprefereerd boven social media. De conclusie? Beide kanalen kunnen gebroederlijk naast elkaar blijven bestaan.

Lees het blog van Nieuws.Social

Download het Nationaal E-mail Onderzoek 2019

Wil je het onderzoek doorlezen? Dat kan! Uiteraard bieden we de mogelijkheid om het onderzoek gratis te downloaden.