Voor het achtste achtereenvolgende jaar publiceren CG Research en Spotler het Nationaal E-mail Onderzoek. Het onderzoek geeft een compleet beeld van het Nederlandse gebruik van met e-mail en social media.

Het onderzoek gaat in op aan- en afmeldgedrag, de inbox, leesmomenten, koopgedrag en populariteit. In dit blog vind je een overzicht van de websites waar je meer informatie vindt over de uitkomsten van het onderzoek.

Onderzoeksrapport:
Nationaal E-mail Onderzoek 2021

Download het complete onderzoeksrapport met de 21 algemene conclusies en 12 handige learnings voor marketeers en communicatieprofessionals.

Nationaal e-mail onderzoek cover

Frankwatching

Gemiddeld 70% van de Nederlands vindt het gebruik van e-mail prettig en slechts 4% vindt e-mail ouderwets. Uit de resultaten van het Nationaal E-mail Onderzoek 2021 komt duidelijk naar voren dat e-mail in 50 jaar is uitgegroeid tot een veelzijdig communicatie-, registratie- en marketingkanaal. Benieuwd naar de 5 belangrijke inzichten?

Lees het blog van Frankwatching

Marketingfacts

Nederlandse waarderen e-mail na 50 jaar nog steeds vanwege de veelzijdigheid van het kanaal, maar marketeers benutten deze veelzijdigheid niet optimaal. E-mail bestaat 50 jaar en vanwege dat mooie jubileum krijgt dit krachtige online communicatiekanaal extra aandacht in het Nationaal E-mail Onderzoek 2021.

Lees het blog van Marketingfacts

Emerce

De smartphone is niet meer weg te denken in het leven van Nederlanders. We lezen er al een lange tijd onze e-mails op en bekijken onze socials, maar online aankopen van producten en diensten gebeurt ook steeds meer op de smartphone. Wees als marketeer relevant met je e-mailcampagnes en let op twee belangrijke zaken: werk mobile first en personaliseer je uitingen.

Lees het blog van Emerce

MarketingTribune

De waardering voor het e-mailkanaal is groot. 70% van de Nederlanders is positief over e-mail en zelf 46% denkt dat e-mail ook in 2046 nog bestaat en gebruikt wordt.

Lees het blog van MarketingTribune

CustomerTalk

E-mail wordt door sommigen gezien als een ouderwets medium dat is achterhaald door de functies van chat en sociale media. Het Nationaal E-mail Onderzoek 2021 toont een ander beeld.

Lees het blog van CustomerTalk

Download het Nationaal E-mail Onderzoek 2021

Wil je het onderzoek doorlezen? Dat kan! Uiteraard bieden we de mogelijkheid om het onderzoek te downloaden.