Nationaal E-mail Onderzoek 2019
Het Nederlandse gebruik van e‑mail en social
Er is een recentere versie van het onderzoek beschikbaar: Download het Nationaal E-mail Onderzoek 2021

Het Nationaal E‑mail Onderzoek 2019 is een initiatief van Spotler en CG Research
Zevende editie van het Nationaal E-mail Onderzoek
Het Nationaal E‑mail Onderzoek 2019 is uitgevoerd onder 2.084 Nederlanders. Het onderzoek geeft een goed beeld op van het kanaal e‑mail als onderdeel van ons sociaal verkeer, als aanjager van ons online koopgedrag en als waardegestuurd kanaal voor de online marketing.
Het totale onderzoek presenteert 21 algemene conclusies en 12 specifieke learnings over onze online communicatiemiddelen.
Aantal conclusies
- Meer dan de helft van de Nederlanders leest zijn e‑mails op een smartphone
- E‑mail is en blijft de online verkoopkampioen
- De populariteit van de e‑mailnieuwsbrief blijft onverminderd groot
- De smartphone wint snel terrein als device om aankopen mee te doen