Nationaal E-mail Onderzoek 2021

Het Nederlandse gebruik van e‑mail en social

Deze achtste editie van Het Nationaal E-mail Onderzoek presenteert een compleet beeld van het Nederlandse e-mail gebruik en omgang met social media. Daarnaast laat Spotler vijf experts in online marketing aan het woord. Hun quotes lees je terug in de vijf hoofdstukken van dit onderzoek:

  • Het 50-jarig bestaan van e-mail
  • De wijze waarop Nederlanders e-mail gebruiken
  • Onze voorkeuren rondom dit kanaal
  • Ons in- en uitschrijfgedrag
  • Hoe wij specifiek omgaan met mailings van webshops

Benieuwd naar de resultaten? Vul onderstaand formulier in en ontvang het onderzoek direct in je inbox.

Spotler NEO 2021
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  • Met onze tweewekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van het laatste nieuws over e‑mail marketing & marketing automation, acties en kennis­documenten van Spotler.

Het Nationaal E‑mail Onderzoek 2021 is een initiatief van Spotler en CG Research

Achtste editie van het Nationaal E-mail Onderzoek

Het Nationaal E‑mail Onderzoek 2021 is uitgevoerd onder 2.153 Nederlanders. Het onderzoek geeft een goed beeld op van het kanaal e‑mail als onderdeel van ons sociaal verkeer, als aanjager van ons online koopgedrag en als waardegestuurd kanaal voor de online marketing.

Het totale onderzoek presenteert 22 algemene conclusies en 11 specifieke learnings over onze online communicatie­middelen.

Aantal conclusies

  • Nederlanders schrijven zich de afgelopen jaren op steeds meer nieuwsbrieven in
  • E‑mail is en blijft de online verkoopkampioen
  • 62% van de Nederlanders lezen e-mails het vaakst op hun smartphone
  • E-mails en post via de brievenbus vertrouwen Nederlanders het meest als het gaat over privacy
Go to top
Direct Contact