Nationaal E-mail Onderzoek 2018
Zo gaan Nederlanders om met e‑mail en social
Er is een recentere versie van het onderzoek beschikbaar: Download het Nationaal E-mail Onderzoek 2021

Het Nationaal E‑mail Onderzoek 2018 is een initiatief van Spotler en CG Selecties
Zesde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek
Het Nationaal E‑mail Onderzoek 2018 is uitgevoerd onder 2.055 Nederlanders. De uitkomst van het onderzoek hebben we voorgelegd aan drie deskundigen. Zij geven hun visie op de resultaten. Het levert een mooi beeld op van het kanaal e‑mail als onderdeel van ons sociaal verkeer, als aanjager van ons online koopgedrag en als waardegestuurd kanaal voor de online marketing.
Aantal conclusies
- 94% van de Nederlanders is ingeschreven op e‑mail nieuwsbrieven
- Als het over privacy gaat, hebben Nederlanders alleen vertrouwen in e‑mail en niet in social
- 46% van de Nederlanders doet maandelijks een online aankoop en 21% wekelijks
- E‑mail is het populairste kanaal voor de ontvangst van
reclameboodschappen