Koppel eenvoudig Spotler met PRDCT
Het PRDCT Customer Data Platform (CDP) zorgt ervoor dat er orde komt in de explosie van persoonsgegevens uit online, offline en externe databronnen. Als marketeer krijg je inzicht in wie je klant is (360 graden klantbeeld), ben je zelf in staat om met de data te werken en heb je inzicht in wat campagnes opleveren. Doordat je inzicht hebt in je prospects en klanten kunnen ze op alle touchpoints optimaal bediend worden en kun je Spotler en andere tooling laten gloreren.
Een van de onderdelen voor persoonlijke e-mail marketing is data. Je boodschap kun je hiermee relevanter, krachtiger en daarmee succesvoller overbrengen. PRDCT stelt data uit verschillende bronnen en systemen beschikbaar in Spotler. De koppeling maakt het mogelijk om zelf audiences te maken en deze automatisch te activeren in Spotler. Op deze wijze is het eenvoudig om profielen te verrijken met relevante gepersonaliseerde informatie uit diverse systemen en databronnen.
Doordat PRDCT alle audiences in Spotler up-to-date houdt, biedt dit allerlei mogelijkheden voor doorlopende en geautomatiseerde campagnes en het inrichten van customer journeys. Vanuit PRDCT kun je persoonlijke gegevens, aankoopgegevens, online gedragsgegevens, responsgegevens en andere informatie in Spotler gebruiken voor relevante communicatieboodschappen die je in (automatische) campagnes kunt gieten en gebruiken.
Om je campagnes te personaliseren en automatiseren met data vanuit PRDCT wordt gebruikt gemaakt van audiences. In PRDCT kun je audiences maken op basis van profiel- en gedragskenmerken van je prospects en klanten. De connector zorgt ervoor dat deze audiences altijd up to date blijven in jouw Spotler account. Daarbij houdt PRDCT de permissies per persoon up to date, een voorwaarde met het oog op de privacy-wetgeving.
De synchronisatie tussen PRDCT en Spotler loopt beiden kanten op. In PRDCT kan gebruik gemaakt worden van activiteiten in Spotler om selecties van klanten te maken. Denk aan opens/clicks/bounces op e-mailcampagnes, maar ook de verwerking van nieuwe contacten vanuit Spotler. Selecties in PRDCT kunnen uitgebreid worden met gegevens vanuit andere bronnen. De resultaten hiervan kunnen weer naar Spotler gepubliceerd worden in de synchronisatie van profielen en audiences.
Voor de meetbaarheid en transparantie van je Spotler campagnes is het belangrijk om je attributie goed inrichten. Zeker als er verschillende contactmoment met je prospects en klanten zijn. Met de PRDCT attributie module kun je zelf op basis van de echte resultaten precies meten wat de conversies zijn. Op deze wijze kun je Spotler nog meer optimaliseren.