Koppel eenvoudig Spotler met Orange Box van Sports Alliance
Met een integratie tussen het veelzijdige dataplatform ‘Orange Box’ van Sports Alliance en de e-mail marketing automation software van Spotler, heb je de ideale combinatie in handen om de supporter experience te verbeteren en meer omzet te halen uit je marketingactiviteiten. Deze connector is door Sports Alliance, onder begeleiding 40beats, o.a. voor ADO Den Haag ontwikkeld.
De connector wisselt contactgegevens tussen Sports Alliance en Spotler automatisch uit. Het werken met handmatige exports en imports is verleden tijd. Dit scheelt tijd en voorkomt fouten. Nieuwe en gewijzigde contacten in Sports Alliance worden automatisch ook nieuwe en gewijzigde contacten in Spotler. Zo is je bestand in Spotler altijd up-to-date. Dit geldt zowel voor seizoenkaarthouders, overige ticketkopers en nieuwsbriefabonnees, als zakelijke contacten (B2B-klanten en -prospects).
Als je een contact uitschrijft in de Klantenservice module van Sports Alliance (Microsoft Dynamics 365), worden bij dat contact in Spotler de permissies uitgezet. Zodoende kan deze contactpersoon niet meer worden gemaild.
Sports Alliance biedt uitgebreide segmentatiemogelijkheden op basis van alle beschikbare gegevens. Met een druk op de knop is zo’n segmentatie direct – als ‘statische lijst’ – beschikbaar voor een nieuwe mailing in Spotler. Zo kun je eenvoudig een gepersonaliseerde e-mail sturen naar mensen zonder seizoenkaart of juist naar je meest loyale supporters.
Een e-mailadres dat onbereikbaar is, wordt in Spotler als ‘bounce’ geregistreerd. Zo’n bounce wordt door de connector automatisch in Sports Alliance verwerkt. Dat geldt ook voor afmeldingen op de nieuwsbrief. Beide kunnen een trigger zijn om deze contacten via andere kanalen te bereiken om zo het contact te behouden.
Voor een complete klantkaart zijn gegevens vanuit Spotler door de vele mapping mogelijkheden ook weer beschikbaar in Sports Alliance. Spotler biedt verschillende mogelijkheden voor profielverrijking. Denk aan formulieren, enquêtes, statistieken van klikgedrag, opens, etc. Ook is zichtbaar welke mailings iemand heeft ontvangen.