Er zijn verschillende redenen waarom je wilt weten hoe ontvangers omgaan met jouw e-mails. Heeft iemand zijn factuur wel ontvangen? Is de call-to-action zichtbaar genoeg? Heeft je poging tot upsell zijn vruchten afgeworpen? Met de real-time statistieken van Flowmailer krijg je de functies die je nodig hebt om dit goed te monitoren.
E-mailbetrokkenheid wordt gemeten aan de hand van hoe ontvangers omgaan met jouw e-mails. Enkele van deze metrics zijn de openratio, de responsratio, de doorklikratio en de conversieratio. Aan de andere kant moet je ook negatieve betrokkenheid meten in de vorm van spamklachten of afmeldingen.
Weet precies hoe klanten omgaan met jouw e-mails. Volg hun opens en klikken – of juist niet, als je dat niet wilt. De Flowstep voor Open & Click Tracking stelt je in staat om het volgen in- of uit te schakelen voor specifieke berichtenstromen of al jouw e-mails. Stel dynamische UTM-parameters in om inzicht te krijgen in welke knoppen er zijn geklikt, welke upselling-items werken en waar jouw klanten het meest in geïnteresseerd zijn in jouw e-mails.
Flowmailer ondersteunt niet alleen dynamische UTM-waarden, maar biedt ook mogelijkheden voor andere URL-variabelen. Met deze functie kun je aangepaste parameters toevoegen aan de URL’s in je e-mails.
Hierdoor kun je specifieke informatie vastleggen over de ontvangers en hun interacties. Bijvoorbeeld, je kunt unique identifiers, klantsegmenten of campagnecodes toevoegen aan de URL’s. Dit stelt je in staat om gedetailleerde analyses uit te voeren en de effectiviteit van je e-mailcampagnes verder te optimaliseren.
Test hoe het werkt in een gratis trial account. We laten je het ook graag zien in een online demo!