Case: ANBOS bedient zijn leden met op maat e-mailcommunicatie

header small

ANBOS is de brancheorganisatie voor schoonheidsverzorging, en daarmee de belangenbehartiger en dienstverlener voor de gediplomeerde schoonheidsspecialist. Naast het verbinden, ondersteunen en inspireren van onze leden, zijn we ook het gezicht voor de consument en andere belanghebbende partijen.

spotler anbos software

Het doel

Omdat ANBOS al enige tijd werkt met de STB CRM voor Leden en STB in samenwerking met Spotler hiervoor een integratie met de software van Spotler heeft ontwikkeld, is in 2017 besloten om op deze manier e‑mail communicatie toe te gaan passen. Met als doel betere informatie­voorziening naar alle aangesloten leden over de ontwikkelingen in de branche.

Relevant voor iedere ledengroep

Binnen het ledenregistratiesysteem worden leden en andere belanghebbenden (consumenten, zorgverzekeraars, prospectleden) ingedeeld in verschillende communicatiegroepen. Uiteraard wordt per lid bijgehouden of hij of zij (nog) ingeschreven is op de ANBOS nieuwsbrief. Indien een mailing bouncet wordt dit ook via Spotler terug gecommuniceerd naar STB. Zo beschikt ANBOS altijd over een up-to-date bestand voor e-mailcommunicatie.

Iedere communicatiegroep ontvangt in een speciaal daarvoor ontwikkeld herkenbaar template periodiek een nieuwsbrief van ANBOS met belangrijke en relevante informatie voor de betreffende doelgroep. Daarnaast zet ANBOS Spotler in voor bijvoorbeeld een welkomstbericht bij nieuwe leden. De communicatie van ANBOS wordt goed ontvangen en gelezen door de verschillende groepen.

logo anbos

"Spotler heeft ons geholpen met het opnieuw en op een moderne manier op de kaart zetten van onze e-mail communicatie naar leden. De begeleiding vanaf de start is erg goed geweest, ons team is goed getraind en de software is gemakkelijk zelf te bedienen."

ANBOS Communicatie team
spotler anbos toekomst

De toekomst

ANBOS wil zijn e-mailcommunicatie in de toekomst verder optimaliseren en nog meer data-driven opereren. Door goed te analyseren wat leden wel en niet interessant vinden (welke mail ze openen en welke niet) kan nog beter worden ingespeeld op de informatiebehoefte van de verschillende ledengroepen. Daardoor kunnen leden nog beter worden bediend met de juiste informatie op het juiste moment.

Go to top
Direct Contact