Wie kent Babboe niet? Hun bakfietsen zijn niet meer weg te denken uit het Nederlandse straatbeeld. Babboe is begonnen in een markt waarin de bakfiets voornamelijk bekend was in de grote steden en is uitgegroeid van een klein, vrijwel onbekend bedrijfje tot een professionele organisatie met een grote naamsbekendheid. Zowel in Nederland als internationaal.
De kracht van Babboe is dat zij kwalitatieve bakfietsen produceren tegen een betaalbare prijs. En verkoop vindt voornamelijk plaats via de webshop. In de afgelopen jaren is Babboe flink gegroeid. Niet alleen qua verkopen, maar ook in het aantal verschillende type bakfietsen. Om deze groei verder te stimuleren wordt e‑mail marketing ingezet met de software van Spotler.
Klantbinding is een speerpunt bij Babboe. Dit doet Babboe met de juiste content op het juiste moment via o.a. het e‑mail kanaal. Op deze manier kun je als organisatie namelijk je doelgroep blijven boeien, betrekken en verbinden. Tijdens het opzetten van een uitgebreide omnichannel-strategie werden de verschillende online kanalen ingezet om de Babboe testdag te promoten. In de klantcase vertellen we hier uitgebreid meer over.
E‑mail marketing heeft een duidelijke plek binnen de marketingaanpak van Babboe. Maar waar begin je? Waar dien je allemaal rekening mee te houden? Hoe zit het met je database? Heb je je e‑mail software gekoppeld aan je website en CRM-systeem? Heb je alles goed geregeld rondom AVG? In de uitgebreide klantcase lees je hoe Babboe: