Case: Zinvolle e-mailcommunicatie met cliënten, ketenpartners en werknemers

header small
Naviva-kraamzorg

Persoonlijke en relevante e-mailcommunicatie die aansluiten op de customer life cycle 

Naviva Kraamzorg heeft drie belangrijke stakeholders die zij optimaal willen informeren: cliënten, ketenpartners en werknemers. Cliënten willen ze tijdens de zwangerschap op het juiste moment de juiste informatie aanbieden. Terwijl ze ketenpartners consistent willen informeren over de uitbreiding van het werkgebied en werknemers over opleidingen.

Spotler is de software waarmee Naviva mooie e-mailcampagnes maakt. Het e-mailmarketingbureau SOLVM begeleidt Naviva met het realiseren van hun online communicatiedoelen en -wensen.

Een omvangijke e-mailcampagne voor klanten

Wanneer een klant een aanvraag voor de kraamzorg indient, wordt er ook gevraagd of ze zich willen inschrijven voor de 9-maandencampagne. Vanaf de welkomstmail tot ongeveer 4 weken na de geboorte ontvangen de abonnees iedere twee weken een uitgebreide en informatieve mail. Afhankelijk van het aantal weken in de zwangerschap staat er in de nieuwsbrief informatie die op dat moment belangrijk is, maar ook vaste rubrieken als de grootte van je baby.

Na de geboorte en officiële beëindiging van de kraamzorg stopt de 9-maandencampagne. Met een mooi opgemaakt toestemmingsformulier vraagt Naviva om de gegevens van de client te gebruiken voor de vervolgcampagne ‘baby’s eerste jaar’.

 

 

Communicatie met ketenpartners en medewerkers

Ieder kwartaal stuurt Naviva een nieuwsbrief naar ketenpartners. Die bevat reguliere informatie, evaluaties en andere leuke bedrijfsnieuwtjes. Ketenpartners zijn de belangrijkste verwijzers voor Naviva Kraamzorg. Met de kwartaal update houdt Naviva Kraamzorg hen op de hoogte van alle ins en outs, evalueert over geleverde diensten, managet hun verwachtingen en blijft op een laagdrempelige manier in contact met ze.

Medewerkers ontvangen iedere maand een nieuwsbrief. Hierin worden medewerkers bijgepraat over de organisatie, opleidingen en de branche. Ook kunnen werknemers zich aanmelden voor events.

Benieuwd naar het complete succes­verhaal van Naviva Kraamzorg?

Download de uitgebreide case

zinvolle-emailcommunicatie-download
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  • Met onze tweewekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van het laatste nieuws over e‑mail marketing & marketing automation en kennis­documenten van Spotler.
Go to top
Direct Contact