Texel is een bijzonder uniek Waddeneiland. Jaarlijks raadplegen ruim 5 miljoen bezoekers de site van VVV Texel, verwerken de medewerkers van VVV Texel ongeveer 22.000 telefoontjes, maken ze meer dan 20.000 boekingen en bezoeken ongeveer 53.000 gasten de VVV-winkel op het eiland.
VVV Texel is een geweldige ambassadeur die ervoor zorgt dat iedereen met belangstelling voor het eiland goed geïnformeerd wordt, dat de promotie en marketing van Texel als vakantie-eiland op orde is en dat je eenvoudig een accommodatie kunt boeken. De inzet van Spotler en het Customer Data Platform Squeezely helpt enorm in het realiseren van deze doelstellingen.
Klantbinding is belangrijk voor VVV Texel. Dit doet VVV Texel door een pop-up in te stellen op de 13 webcams die maximaal 5 keer per 30 dagen wordt getoond en de belangstellende met verschillende incentives te verleiden om een opt-in te geven en zich in te schrijven voor de nieuwsbrief.
Door zo veel mogelijk informatie te verzamelen van de ontvanger, kan VVV Texel met de juiste content op het juiste moment via kanalen verschillende accommodaties en uit tips gepromoot. In de klantcase vertellen we hier uitgebreid meer over.
Iedere boeker krijgt voor en tijdens zijn verblijf meerdere mailings om het bezoek aan Texel zo aangenaam mogelijk te maken. Upsell-mails hebben het doel om conversie te verhogen, maar ze sturen ook nadrukkelijk op klantloyaliteit. VVV Texel interpreteert het ‘begeleiden van de klantreis’ bijna letterlijk.
En dat pakt goed uit. Ook na het verblijf ontvangt de boeker een leuke mail met een terugblik op je eerdere verblijf en verstuurt VVV Texel verschillende mails op basis van interesses.