Verbeter je nieuwsbrieven en campagnes met e-mail A/B-testen
Optimaliseer met A/B-testen je e-mail nieuwsbrieven en campagnes. Voordat je alle ontvangers dezelfde mail stuurt kun je een test uitvoeren om de beste resultaten te krijgen. Verstuur je berichten in twee varianten naar een testgroep. Test welke variant het beste scoort en stuur vervolgens de winnende variant naar de restgroep.
Je kunt onder andere op de onderwerpregel, snippet, afzendernaam, tekst of afbeeldingen testen.
Bij het inplannen van je nieuwsbrief bepaal je eenvoudig de grootte van de testgroep, hoe lang de test moet duren en hoe de winnaar wordt bepaalt.
Verstuur de winnende variant aan de hand van de meeste opens of meeste (conversie)kliks. Spotler Mail+ kan automatisch de winnende variant bepalen en versturen. Wil je dit liever handmatig doen? Dat kan natuurlijk ook. Stel dan een e-mailnotificatie in, zo ontvang je direct na de testduur de resultaten van de A/B-test in je inbox.
Wil je het open ratio van je nieuwsbrief verbeteren? Richt dan een A/B-test in. Om je open ratio te verbeteren kun je op de volgende elementen testen:
Een goede onderwerpregel zorgt sowieso voor een hogere open ratio en het is goed om er meerdere onderwerpregels te testen. Om je te helpen bij het maken van meerdere goede onderwerpregels, hebben we 40 succesvolle onderwerpregels voor je op een rij gezet.
Tips om goede onderwerpregels te maken?
Download ons white paper ‘Hoe maak je geweldige onderwerpregels?’
Als je juist de klikratio van je mailings wilt verbeteren, dan is het belangrijk om te testen op:
Ieder onderdeel van de mailing kan het verschil maken. Werkt ‘lees meer’ of ‘download nu’ beter? Klikken ontvangers liever op afbeelding A of op afbeelding B? Daar kom je alleen achter als je het test. Daarom hebben we ter inspiratie een aantal voorbeelden voor je verzameld.
Wil je weten hoe je A/B-testen goed inzet?
Download ons white paper ‘Meer rendement met A/B-testen‘
In de mailingrapportage staan de resultaten van de A/B-test duidelijk in een apart tabblad vermeld. Je ziet met handige grafieken direct welke variant het beste scoort qua opens en kliks. Je kunt ook zien welke specifieke link in variant A of B vaker aangeklikt wordt of via welke variant meer ontvangers zich afmelden.
Zo leer je wat wel en wat niet werkt voor je doelgroep. Dit zijn handige inzichten om mee te nemen wanneer je de volgende nieuwsbrief maakt.
Plan dan vrijblijvend een online demo in! We laten je graag zien
hoe gemakkelijk het werkt.