Datatrics is een CDP voor marketeers waarmee je relevanter wordt voor je klanten op alle kanalen. Op basis van slimme algoritmes, machine learning en door het koppelen én samenbrengen van interne & externe databronnen worden 360-graden klantprofielen gecreëerd. Deze klantprofielen worden gebruikt om relevante content uit te serveren op de website, in e-mailmarketing en in advertising. Op deze manier ben je op elk touchpoint binnen de customer journey relevant. Dit resulteert in een gemiddelde conversiestijging van 20-30%.
Door de integratie met Spotler kunnen zowel bestaande als verlatende klanten op de website geïdentificeerd worden om ze vervolgens een persoonlijke – op data gebaseerde – e-mail toe te sturen. Dit verhoogt niet alleen de klantloyaliteit, maar ook het aantal conversies.
Relevant zijn is key om je klanten tevreden te houden. De Jong Intra Vakanties maakt gebruik van Datatrics’ e‑mailoplossing om triggered mails te sturen naar klanten nadat ze een reis geboekt hebben. Daarnaast worden er op basis van eerdere boekingen, websitegedrag en voorkeuren dynamische e‑mails met relevante, persoonlijke content verstuurd. E‑mailcampagnes die voorheen voor elke klant dezelfde content bevatten, bevatten nu gepersonaliseerde reisaanbevelingen waardoor niet alleen de klantloyaliteit en de mate van engagement, maar ook het aantal geboekte reizen (conversies) toeneemt.
Al je data op één plek
Koppel eenvoudig al je kanalen en krijg een overzicht van alle interne en externe data.
Bouw 360-graden klantprofielen op
Slimme algoritmes en machine learning worden toegepast om de koopintentie te voorspellen.
Creëer gepersonaliseerde customer journeys
Datatrics toont relevante en persoonlijke content in elke fase van de customer journey.