EffectiveProfiles is een snelgroeiend en innovatief bedrijf, bestaande uit experts op het gebied van data. Het is hun passie en overtuiging om ervoor te zorgen dat marketingstrategieën zo relevant en efficiënt mogelijk worden opgezet. De juiste boodschap, op het juiste moment, aan de juiste persoon: dat is wat zij realiseren met behulp van hun datamanagementplatform. De integratie met Spotler zorgt ervoor dat e‑mailstatistieken automatisch aan profielen in het EffectiveProfiles platform gekoppeld worden.
Met ons stappenplan hebben we voor een parfumerie-keten, een boekhandel en een kinderkledingmerk meer omzet uit de bestaande (e‑mail)base weten te halen.
Voor elk van de cases werd dit stappenplan gebruikt:
Het segmenteren zorgde o.a. voor: hogere open rates, hogere click rates, hogere gemiddelde orderwaarde én hogere omzetten uit een kleinere groep.
Kips had het doel om binnen 3 weken zo veel mogelijk kwalitatieve deelnemers te werven voor de borrelpakket winactie. Niet alleen zijn veel deelnemers verzameld, ook hebben we veel informatie van consumenten én zijn veel e‑mailadressen verzameld.
Door 8,47% van de e-mailbase te mailen, zijn we in staat geweest om 25% van alle conversies via e-mail te realiseren. De kosten per deelname zijn bij de gesegmenteerde groep ruim 71% lager. Door social media in te zetten na de e‑mailcampagne (en de deelnemers vanuit e‑mail uit de targeting groep te filteren) was dit een goede aanvulling én werd het social budget een stuk efficiënter ingezet!