Spotler Nederland, Tripolis en Flowmailer worden Spotler

De drie afzonderlijke bedrijven slaan de handen ineen.
We gaan verder onder één naam: Spotler

spotler-team-hdr-1

Drie bedrijven binnen de Spotler Group vormen één organisatie

Spotler Nederland, Tripolis en Flowmailer zijn onderdeel van de Spotler Group. De Spotler Group is een internationaal opererende specialist in data driven marketing technologie. De Spotler Group is aanwezig in Nederland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en in Zweden. Drie Nederlandse bedrijven binnen deze internationale organisatie hebben besloten onder één naam verder te gaan: Spotler. Op termijn zullen de afzonderlijke bedrijfsnamen Tripolis en Flowmailer ook verder gaan als Spotler.

Mark van den Berg, Managing Director van Spotler:
“Als Spotler Group hebben we een duidelijke visie: een one-stop-shop zijn voor specialistische marketing­oplossingen. Het samenbrengen van alle Nederlandse e-mail­oplossingen is daar een logische eerste stap in. Deze stap biedt onze klanten en partners één centraal aanspreekpunt voor al hun wensen en behoeften.“
 

Geen directe veranderingen voor klanten en partners

Als je klant of partner van Spotler Nederland, Flowmailer of Tripolis bent, dan is het goed om te weten dat onze bedrijfs­integratie geen invloed heeft op de data, mailings en automations die je in onze software hebt ingericht. Daarin verandert niets. Op korte termijn verandert er ook niets aan onze dienstverlening, je kunt nog steeds rekenen op de service die je van ons gewend bent.

We gaan de komende periode juist onze dienstverlening uitbreiden en verbeteren. Met het samengaan brengen we alle ervaring en expertise van onze medewerkers bij elkaar. Dat is een groot voordeel van het samenvoegen van de organisaties.

Spotler zet in op meerdere producten

Spotler zet in op specialistische software-oplossingen (ook wel best-of-breed genoemd) en is dus geen alles-in-één systeem. Klanten hebben daardoor altijd de keuze of ze één of meerdere producten willen inzetten. Hiermee kan Spotler altijd optimaal aansluiten op de wensen van zijn klanten.
 

Best-of-Breed is toekomstbestendig

De Best-of-Breed-oplossing waar Spotler nadrukkelijk voor kiest, is ook een keuze voor een toekomst­bestendige product­ontwikkeling. Spotler zal blijven investeren in de ontwikkeling en uitbreiding van zijn productportfolio. Op dit moment zetten wij Spotler Mail+, Spotler Webpower en Spotler Flowmailer actief in de markt. Het is zeker te verwachten dat wij aan deze producten meerdere nieuwe producten zullen toevoegen. Uiteindelijk zetten we in op de integratie van diverse marketing­oplossingen die ook los van elkaar zijn in te zetten.

Optimale integratie

De Best-of-Breed-oplossingen binnen het product­portfolio van Spotler zijn allemaal SaaS-producten (Software as a Service). De specialisten van de verschillende producten perfectioneren altijd hun eigen product, maar werken ook veel samen in speciale projectgroepen. Integreer je verschillende producten, dan weet je zeker dat de opgeslagen data altijd in alle producten beschikbaar is en ook altijd op het juiste moment de juiste campagnes vanuit het juiste product triggeren. Dit geldt ook voor het Customer Data Platform (CDP) van zusterbedrijf Squeezely. Tussen Spotler Mail+, Spotler Webpower en Squeezely bestaat een naadloze integratie.

Mijn team helpt klanten met templates, integraties en andere specialistische vraagstukken. Met het samengaan van de organisaties brengen we vele jaren aan ervaring en expertise bij elkaar. We kunnen hierdoor nog meer van elkaar leren. Daar zullen onze klanten ook de vruchten van plukken. Ik kijk daar enorm naar uit.

– Iris Pieterse, Teammanager Professional Services @ Spotler Nederland

In mijn rol als accountmanager is het een grote verrijking dat ik meer producten en uitgebreidere ondersteuning kan bieden aan mijn klanten. Zo kan ik ze nog beter helpen.

Daarnaast heb ik er zin in om met mijn collega’s het serviceniveau verder te verhogen en veel van elkaar te leren.

– Nina Gredt, Accountmanager @ Tripolis

Integraties verbinden onze platformen naadloos met de bestetools die er zijn. Ze benutten de kracht van data, waardoor marketeers campagnesen customer journeys kunnen inrichten en optimaliseren. Zo zijn onze klantenefficiënter en halen ze meer waarde uit onze oplossingen. Het samengaan van deorganisaties stimuleert verbeteringen in onze integraties en bevordert desamenwerking tussen onze eigen producten.

– Arthur ten Have, Head of Integrations @ Spotler

Kijkend vanuit mijn marketingbril is dit een hele goede stap voorwaarts. Als marketingprofessional zet ik zelf al in op een flexibele MarTech stack.

De stap die Spotler nu zet gaat mijn collega-marketeers veel efficiëntie opleveren.

– Tom Blijleven, Marketing Manager @ Flowmailer

We verrijken ons productportfolio waardoor er meer mogelijkheden zijn om onze klanten te helpen met hun marketing en communicatie. Ook spreekt het mij aan om met meer collega’s samen te werken om dit voor elkaar te krijgen.

– Getty Bouw, Accountmanager @ Tripolis

Het samengaan biedt veel mogelijkheden om klanten nog beter te helpen bij hun marketing- en communicatievraagstukken. We kunnen ze eenvoudiger voorzien van de juiste software en ondersteuning zodat ze zo succesvol mogelijk worden.

– Nick van Dijk, Business Development Manager @ Flowmailer

Eén organisatie, één bestuur

De verandering naar één nieuwe organisatie onder één merknaam is sinds februari in volle gang. Dit proces wordt zorgvuldig begeleid door het nieuwe managementteam en zal de komende kwartalen worden afgerond.

Het managementteam van de nieuwe Spotler-organisatie wordt gevormd door:

  • Mark van den Berg (Managing Director, Spotler)
  • Sean Barten (Customer Revenue & Retention Director, Tripolis)
  • Richard van Looijen (Research & Development Director, Flowmailer)
  • Stefan Roelen (Sales Director, Spotler)
  • Sven Pribnow (Client Services Director, Spotler)

Het team wordt vanuit de board van de Spotler Group bijgestaan door Paul Brentjens (CFO) en Ilona Salemink (HR Director).

Heb je vragen?

Hieronder hebben we de veel gestelde vragen al op een rij gezet. Heb je nog een andere vraag, neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!

Veel gestelde vragen

Wat gebeurt er met de huidige contracten en de facturatie?

Er wijzigt niets aan alle huidige overeenkomsten en facturatie. We gaan organisatorisch en strategisch verder als één organisatie, maar de verschillende huidige rechtsvormen blijven bestaan. De huidige contracten blijven daaraan verbonden. Ook de facturen blijf je ontvangen van dezelfde organisatie zoals je nu gewend bent.

Wat betekent dit voor mij als klant?

Op dit moment verandert er voor jou als klant helemaal niets. Je kunt blijven vertrouwen op onze dienstverlening zoals je gewend bent. In de toekomst willen we onze dienstverlening juist uitbreiden en verbeteren. We houden je uiteraard op de hoogte van alle ontwikkelingen.

Wat betekent dit voor mij als partner?

Op dit moment verandert er voor jou als partner helemaal niets. We blijven samenwerken op de manier zoals je gewend bent. In de toekomst willen we onze dienstverlening juist uitbreiden en verbeteren. Op termijn wordt het mogelijk om samen meer producten aan onze gezamenlijke klanten te bieden. We houden je uiteraard op de hoogte van alle mogelijkheden.

Go to top
Direct Contact