Raak je doelgroep met automatische en persoonlijke e-mail automation campagnes
Stuur altijd de juiste boodschap, op het juiste moment naar de juiste persoon met automatische e-mailcampagnes. Onze software maakt event-driven e-mail marketingcampagnes en multistepcampagnes makkelijk om in te richten. Het gedrag van de ontvanger initieert de (volgende) stap in de campagne. Relevanter wordt het niet!
Met Spotler Mail+ maak je eenvoudig een automatische campagne dankzij onze handige Automation editor. Je bepaalt met een paar klikken bij welke gebeurtenis een campagne moet starten en welke stappen er vervolgens uitgevoerd moeten worden.
Je kan bij elke gebeurtenis of vervolgstap filters aanbrengen waarmee gekeken wordt of een actie nog wel uitgevoerd moet worden. Dit is een handige check waarmee je contacten automatisch uit een campagne kan halen als vervolgstappen niet (meer) van toepassing op hen zijn.
Campagnes starten op het moment dat jij het wil. Dit kunnen vaste of dynamische triggers zijn. Denk aan:
Na het triggeren van een e-mailcampagne kun je deze vervolgstappen inzetten:
Wat kun je allemaal met e-mail automation? Hierbij een aantal voorbeelden van veel gebruikte automatische e-mailcampagnes:
In ons pakket Spotler Mail+ eCommerce richten we speciaal voor webshops al 5 automatische campagnes in, zoals de verlaten-winkelwagencampagne en de productreviewcampagne.
Je kan de verzending van jouw nieuwsbrief en e-mailcampagne automatisch herhalen naar alle contacten die niet hebben geopend. Zo vergroot je het aantal ontvangers die de e-mail openen, waardoor je sneller je doel bereikt. Bijvoorbeeld een hogere open ratio, meer aanmeldingen voor een event of meer downloads van een kennisdocument.
Bounces treden bij elke mailing op. Erg zonde, want hierdoor verlies je contacten. Dit kunnen ook jouw belangrijkste klanten zijn. Juist deze contacten wil je blijven bereiken via e-mail. Met de handige campagnetrigger op bounces stel je eenvoudig een proces in om dit voor elkaar te krijgen. Zo heb je meer grip op je bestandsontwikkeling.
Als je een campagne inzet, wil je weten hoe die campagne verloopt. Daarom maken wij per campagne direct inzichtelijk hoeveel keer de campagne volledig is uitgevoerd, maar ook welke contacten nog actief zijn in de campagne en welke niet. Daarnaast heb je inzage in het aantal keer dat de campagne is gestart in een laatste week, maand of jaar.
Om het je gemakkelijk te maken hebben we op basis van best practices meer dan 10 automation-templates klaargezet. Deze kun je eenvoudig als startpunt gebruiken om een automatische campagne in te richten.
Denk bijvoorbeeld aan een campagne voor een evenement, loyaliteitsprogramma of white paper download. Natuurlijk staan ook templates klaar voor een welkomstcampagne, vergeten winkelwagencampagne of win-backcampagne.
Zet je vaak dezelfde soort campagnes in? Maak er eenvoudig een template van zodat je nog sneller campagnes live zet.
Bij Spotler krijg je niet alleen de software om nieuwsbrieven en campagnes te maken, we ondersteunen je ook bij alle aspecten van e-mail marketing. Met onze verschillende teams staan wij klaar om je e-mail marketing succesvol te maken en jezelf te ontwikkelen tot specialist.
Het customer success team is jouw aanspreekpunt voor een zorgeloze start en het versturen van je eerste mailing.
Loop je een keer ergens tegenaan bij het opstellen van een automation campagne? Dan helpt ons support-team je graag telefonisch of per mail verder.
In ons Help Center vind je alles over onze software. Hier leggen we stap voor stap uit hoe je eenvoudig automatisch campagnes maakt, waaronder de welkomst-, verjaardags-, reactivatie-, loyaliteits- en winback-campagne.
In onze kennisbank staat ongelofelijk veel content waarmee jij een expert in e-mail marketing automation kunt worden. Wij hebben hier talloze white papers, onderzoeksrapporten en blogs over geschreven.
Plan dan vrijblijvend een online demo in! We bespreken graag hoe jij e-mail marketing automation voor jouw organisatie kan inzetten.