Spotler is geen onderzoeksbureau en toch investeren wij tijd, energie en een beetje marketingbudget in het uitbrengen van onderzoeksrapporten. Dat doen wij omdat wij onze klanten en partners willen voeden met actuele informatie rondom e-mail (marketing) en de laatste marketingtrends. Zo blijven zij op de hoogte en kunnen zij de juiste beslissingen nemen.
Spotler presenteert ook dit jaar weer de Nederlandse E-mail Marketing Benchmark 2023. De benchmark is samengesteld uit de data van Spotler Mail+ en Spotler Webpower. Voor deze benchmark zijn 1,1 miljoen campagnes en 6.039 bedrijven geanalyseerd. In totaal zijn 18,4 miljard mails opgenomen in de benchmark.
De Nederlandse E-mail Marketing Benchmark 2023 geeft een betrouwbaar beeld van de Nederlandse e-mailactiviteiten van 2022. Met het interactieve dashboard kan je eenvoudig jouw e-mailresultaten vergelijken met alle historische e-mailgegevens die teruggaan tot 2015. De begeleidende rapportage is een indruk op deze enorme rijkdom aan data. De rapportage geeft je inzicht in enkele opmerkelijke cijfers en wij presenteren 10 belangrijke learnings waar je direct mee aan de slag kunt.
Sinds 2013 doen wij een jaarlijks onderzoek onder een consumentenpanel van CG Research naar het gebruik en de beleving van e-mail ten opzichte van andere communicatiekanalen (social media, sms, post). Een compleet beeld van het Nederland e-mail gebruik en de omgang met social media lees je terug in het Nationaal E-mail Onderzoek (NEO).
Wij doen onderzoek naar de trends en ontwikkelingen in B2B marketing. Met het rapport willen wij inzicht geven in de thema’s waarmee collega-marketeers mee bezig zijn. In 2020 hebben we dit onderzoek samen met Beeckestijn Business School gedaan. In 2019 werkten we samen met SRM Opleidingen. In 2016, 2017 en 2018 werkten we samen met het Platform Innovatie in Marketing (PIM).
In samenwerking met Thuiswinkel.org hebben we onderzoek gedaan naar de Nederlandse e‑commerce. We brengen de trends, uitdagingen en speerpunten voor 2019 in de e‑combusiness in kaart die belangrijk zijn voor (e‑commerce) marketeers.