Versterk je dienstverlening aan de consument met de inzet van e-mail marketing

Spotler maakt meer traffic, conversie en retentie makkelijker voor dienstverleners

Image
spotler email marketing dienstverlening

E-mail marketing en dienstverlening

Veel van onze klanten bieden consumenten een dienst aan. Van kappers tot Eredivisie clubs, van tandartsen tot verzekeraars en van travel & leisure organisaties tot adviesbureaus. Allemaal verkopen ze aan consumenten een experience, bieden hen zekerheid of totaal iets anders. Geen tastbare producten, maar een dienst. En ook voor deze groep bedrijven is e-mail marketing onmisbaar in hun marketingmix.

‘Consumer triggered automation’

Zo speelt e-mail een belangrijke rol in de interactie met klanten en potentiële klanten. Als deze klantgroepen online een afspraak inplannen of bijvoorbeeld een ticket boeken, dan kan op zo’n actie een mooie e‑mail campagne volgen. Denk aan e-mails met een bevestiging, een upsell bericht, nadere instructies en een tevredenheids­onderzoek.

Spotler biedt je alle mogelijkheden om dit soort automatische campagnes gestructureerd in te richten. Je maakt snel en gemakkelijk je formulieren en landingspagina’s op of je integreert deze formulieren in je website.

Organiseer je eigen events

Of het nu gaat om je jaarlijkse klantendag, een speciale ladies night of een ander event, met de juiste doelgroep­selecties nodig je iedereen snel en gemakkelijk uit. En dat niet alleen. Non-openers stuur je automatisch een reminder en alle inschrijvers ontvangen direct een bevestiging met route­beschrijving. Wil je jouw bezoekers een dag voor het event nog een laatste herinnering sturen met wat teasers en wat handige parkeertips? Dit stel je automatisch in op het moment dat iemand zich heeft ingeschreven. En uiteraard wil je na afloop een tevredenheids­onderzoek doen, zodat je met de feedback je volgende event nog beter kunt organiseren. Zo wordt met Spotler het organiseren van een event kinderspel.

Ami Kappers logo

"We zijn erg tevreden over de gebruiksvriendelijke software, maar zeker over de klantvriendelijke en snelle manier van handelen van de mensen in de Spotler organisatie."

Ester Renssen Commercieel Manager
mitros logo

"De samenwerking met Spotler ervaren we als erg prettig. We kunnen altijd bellen en krijgen direct antwoord op onze vragen. Erg klantvriendelijk!"

Imke Jonker Team Digitale Dienstverlening
Image

"Als je in fases werkt en een goede strategie hebt, dan is personalisatie van je marketingcampagnes via Spotler en Squeezely gegarandeerd een succes."

Tristan Albertsen Senior Commercial Operations Micazu

Nieuwsbrieven op basis van voorkeuren

Door ontvangers de mogelijkheid te geven hun gegevens en profielen te verrijken met hun voorkeuren, kun je elk contentblok in je nieuwsbrief optioneel maken op basis van deze voorkeuren in je database. Dit maakt je nieuwsbrieven relevant voor elke abonnee. In je welkomstcampagne pagina bij iedere nieuwe aanmelding kun je al beginnen met het verrijken van profielen.

Gebruik dynamische content per doelgroep

Een andere manier om mailings relevanter te maken is om dynamische content per doelgroep te gebruiken. Door je database te segmenteren in doelgroepen (man versus vrouw, klanten versus (nog) niet-klanten enz.), kun je hen verschillende berichten sturen. Ook hier zijn inhoudsblokken optioneel, alleen gebaseerd op specifieke doelgroepen.

spotler ab testen voor beter resultaat

A/B-testen voor de beste resultaten

Binnen de software van Spotler is het mogelijk om de inhoud van e-mails te optimaliseren met (automatische) A/B-splittesten. Test een A- en een B-versie van het bericht en ontdek welke versie het beste resultaat heeft. Je kunt een test doen op:

  • Afzender
  • Onderwerpregel
  • Content (inhoud)
  • Visuals

 Download white paper ‘Meer rendement met A/B-testen’

spotler koppel bedrijfssoftware

Koppel bedrijfssoftware voor betere resultaten

De software van Spotler wordt nog krachtiger op het moment dat je een koppeling legt met je CRM-systeem, je kassasysteem, een Customer Data Platform of een ticketing systeem. Voor veel systemen hebben we een standaard­connector op de plank liggen: AFAS Profit, Microsoft Dynamics 365 (CRM), Datatrics, Shopping Minds, Cloud++, TravelSpirit of Squeezely. Maar met onze uitgebreide API is het ook prima mogelijk om met andere systemen te koppelen. Met een koppeling heb je meer inzicht in alle aanwezige data per contact­persoon. Verder stel je jezelf in staat om nog gerichtere segmentaties en automation toepassen. Hierdoor word je nog relevanter in je communicatie.

Meer dan 300 consumenten dienstverleners gingen je voor:

Kawasaki
Sportcity
Mitros – B2C
Life tri
Micazu – B2C
Inntel Hotels
Bijlmer Parktheater
Catch By Simonis
WeFlyCheap
Munsterhuis
SNP Natuurreizen
Topparken – B2C
Rotterdam The Hague Airport
Van Ekeren
Food First Network
AMI Kappers – B2C
Fit For Free

Spotler zien? Plan een demo in!

Wil je zien wat Spotler te bieden heeft? Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? Plan dan direct een online demo in bij één van onze experts. In dertig minuten geven we je een goed beeld van onze software en we leggen uit hoe een eventuele samenwerking met Spotler eruitziet. Lekker interactief en geheel vrijblijvend!

Image
Go to top
Direct Contact