Luister naar de verhalen over e-mail marketing automation en andere marketing kanalen. Veelzijdig, informatief en vaak verrassend: de Spotler Podcast. Laat je bijpraten door onze Spotlers, onze klanten en deskundigen.
Niet zo’n luistervink? Meer een lezer? Bekijk dan onze white papers en blogs.
E-mail bestaat al sinds 1971. Het is het oudste online kanaal. Maar ondanks de leeftijd wint e-mail het nog steeds van Facebook, LinkedIn of Instagram. Zeker als je kijkt naar de Return-on-Investment (ROI) die de marketing via e-mail oplevert.
Het kanaal speelt een cruciale rol in multichannelcampagnes, in Customer Data Platforms en in elke andere vorm van marketing. E-mail is geliefd onder Nederlanders. Het e-mailadres is een persoonsgegeven dat we koesteren en graag inzetten als identificatiemiddel voor onze online activiteiten. Genoeg stof en voldoende invalshoeken voor vele mooie gesprekken.
We spreken in deze aflevering met expert Chantal over wat neuromarketing is, hoe je dit kunt inzetten en wat de effecten zijn bij uitingen rondom Black Friday.
In deze aflevering geeft Joep van Ham, Teamlead E-mail Marketing bij Happy Horizon, een geweldige kijk in de keuken van de dagelijkse e-mail praktijk en hoe je voor klanten dit kanaal optimaal inzet.
In deze aflevering bespreken we met vrouwenrechtenorganisatie ActionAid hoe zij e-mail marketing inzetten om hun doelgroepen te informeren over de strijd voor vrouwenrechten en hoe ze donaties ophalen.
In deze aflevering duiken we in de marketing van softwarebedrijf Elvy. Hoe pakken ze leadgeneratie aan, hoe gebruiken zij data uit hun CRM-systeem en wat doen ze met e-mail marketing.
We starten de driedelige special over 50 jaar e-mail met het ontstaan van e-mail en over de wijze waarop dit communicatiekanaal zijn intrede deed in het Nederlandse bedrijfsleven.
Rond 2000 werd e-mail steeds groter. Er ontstond een nieuw vakgebied: e-mail marketing. Luister in het tweede deel van onze special naar twee pioniers die van e-mail een bedrijfssucces maakten.
Met de iPhone startte het smartphone tijdperk. Zowel e-mail als social groeide snel. De AVG kwam, DMARC zag ‘t licht en de CDP werd belangrijk. Het kanaal werd steeds volwassener. In het derde en laatste deel duiken we hier in.
In de Nederlandse E-mail Marketing Benchmark 2024 staan de belangrijkste cijfers en learnings over hoe Nederlanders omgaan met e-mail.
In deze blog laten we zien hoe personalisatie werkt en wat je met de combinatie e-mail & CDP qua e-mail marketing kunt doen.
Je mag niet zomaar klanten mailen, daar zitten opt-in regels aan gebonden. We lichten graag toe wanneer je wel en niet mag mailen.