Luister naar de verhalen over e-mail marketing automation en andere marketing kanalen. Veelzijdig, informatief en vaak verrassend: de Spotler Podcast. Laat je bijpraten door onze Spotlers, onze klanten en deskundigen.
Niet zo’n luistervink? Meer een lezer? Bekijk dan onze white papers en blogs.
E-mail bestaat al sinds 1971. Het is het oudste online kanaal. Maar ondanks de leeftijd wint e-mail het nog steeds van Facebook, LinkedIn of Instagram. Zeker als je kijkt naar de Return-on-Investment (ROI) die de marketing via e-mail oplevert.
Het kanaal speelt een cruciale rol in multichannelcampagnes, in Customer Data Platforms en in elke andere vorm van marketing. E-mail is geliefd onder Nederlanders. Het e-mailadres is een persoonsgegeven dat we koesteren en graag inzetten als identificatiemiddel voor onze online activiteiten. Genoeg stof en voldoende invalshoeken voor vele mooie gesprekken.
De allereerste Spotler Podcast gaat over het ontstaan van e-mail en over de wijze waarop dit communicatiekanaal zijn intrede deed in het Nederlandse bedrijfsleven. Ben je benieuwd?
Rond 2000 werd e-mail steeds groter. Er ontstond een nieuw vakgebied: e-mail marketing. Luister naar twee pioniers die van e-mail een bedrijfssucces maakten.
Met de iPhone startte een mobiel tijdperk. Voor zowel e-mail als voor social. De AVG kwam, DMARC zag ‘t licht en de CDP werd belangrijk. Het kanaal werd steeds volwassener.
Doe de Check en ga aan de slag met de negen verschillende aspecten die een rol spelen bij het succesvol inzetten van personalisatie.
In de Nederlandse E-mail Marketing Benchmark 2022 staan de belangrijkste cijfers en learnings over hoe Nederlanders omgaan met e-mail.
Het Nationale E-mail Onderzoek 2021 is live en op veel sites is een nieuwsbericht verschenen. In dit blog vind je een overzicht.