De Spotler Podcast

Luister naar de verhalen over e-mail marketing automation en andere marketing kanalen. Veelzijdig, informatief en vaak verrassend: de Spotler Podcast. Laat je bijpraten door onze Spotlers, onze klanten en deskundigen.

Niet zo’n luistervink? Meer een lezer? Bekijk dan onze white papers en blogs.

Image

Gesprekken over e-mail marketing en andere kanalen

E-mail bestaat al sinds 1971. Het is het oudste online kanaal. Maar ondanks de leeftijd wint e-mail het nog steeds van Facebook, LinkedIn of Instagram. Zeker als je kijkt naar de Return-on-Investment (ROI) die de marketing via e-mail oplevert.

Het kanaal speelt een cruciale rol in multichannelcampagnes, in Customer Data Platforms en in elke andere vorm van marketing. E-mail is geliefd onder Nederlanders. Het e-mailadres is een persoonsgegeven dat we koesteren en graag inzetten als identificatiemiddel voor onze online activiteiten. Genoeg stof en voldoende invalshoeken voor vele mooie gesprekken.

Beluister de podcast
Expert

Het effect van neuro­marketing op Black Friday

We spreken in deze aflevering met expert Chantal over wat neuromarketing is, hoe je dit kunt inzetten en wat de effecten zijn bij uitingen rondom Black Friday.

Beluister de podcast
Customer talk

Happy Horizon @ Spotler

In deze aflevering geeft Joep van Ham, Teamlead E-mail Marketing bij Happy Horizon, een geweldige kijk in de keuken van de dagelijkse e-mail praktijk en hoe je voor klanten dit kanaal optimaal inzet.

Beluister de podcast
Customer talk

ActionAid @ Spotler

In deze aflevering bespreken we met vrouwen­rechten­organisatie ActionAid hoe zij e-mail marketing inzetten om hun doelgroepen te informeren over de strijd voor vrouwen­rechten en hoe ze donaties ophalen.

Beluister de podcast
Customer talk

Elvy @ Spotler

In deze aflevering duiken we in de marketing van softwarebedrijf Elvy. Hoe pakken ze leadgeneratie aan, hoe gebruiken zij data uit hun CRM-systeem en wat doen ze met e-mail marketing.

Driedelige special ter ere van 50 jaar e-mail

Beluister de podcast
Special: 50 jaar e-mail – aflevering 1

De beginjaren
van e-mail

We starten de driedelige special over 50 jaar e-mail met het ontstaan van e-mail en over de wijze waarop dit communicatie­kanaal zijn intrede deed in het Nederlandse bedrijfsleven.

Beluister de podcast
Special: 50 jaar e-mail – aflevering 2

De start van e-mail marketing

Rond 2000 werd e-mail steeds groter. Er ontstond een nieuw vakgebied: e-mail marketing. Luister in het tweede deel van onze special naar twee pioniers die van e-mail een bedrijfs­succes maakten.

Beluister de podcast
Special: 50 jaar e-mail – aflevering 3

Hoe e-mail marketing een volwassen kanaal werd

Met de iPhone startte het smartphone tijdperk. Zowel e-mail als social groeide snel. De AVG kwam, DMARC zag ‘t licht en de CDP werd belangrijk. Het kanaal werd steeds volwassener. In het derde en laatste deel duiken we hier in.

Beluister onze podcast in je favoriete app

Naast luisteren, valt er ook genoeg te lezen:

E-mail marketing met een CDP: 5 krachtige voorbeelden van synergie
Mag je klanten altijd mailen?
Meer aandacht voor DMARC met de update van Gmail
Go to top
Direct Contact