Digitalic

Sprookjes brengen geen groei, maar bullshitvrije marketing wel. Wij zorgen voor duurzame groei en blijvende online impact voor jouw bedrijf.

Geen sprookjes, geen onzin – alleen data-gedreven marketingstrategieën die werken. Met meer dan 54 jaar online ervaring zet ons team zich in voor duurzame groei en impact.

Onze aanpak combineert technische expertise met creativiteit. We gebruiken data om jouw doelgroep te begrijpen en effectieve campagnes te creëren, afgestemd op jouw behoeften. We optimaliseren websites, conversies, SEA en SEO, met oog voor technische details en prestaties.

Experimenteren is onze kracht; we testen en meten alles om campagnes zo effectief mogelijk te maken. Uitdagingen pakken we aan en we streven naar excellentie, niet slechts ‘goed genoeg’.

Lukt alles? Welnee. Maar fail forward is ons motto. Als we niet falen gaan we niet hard genoeg. Daar zijn we dus ook eerlijk over. Zo werken we met je samen als prestatiegerichte marketingpartner.

Zoek je een betrouwbaar, resultaatgericht en creatief online marketing team? Wij helpen jouw bedrijf groeien met data-gedreven marketing, experimenten en passie voor succes.
 

Het werk van Digitalic

Optimalisatie e-mailmarketing voor Nationaal Opera en Ballet

Bij de e-mailmarketing voor het Nationaal Opera en Ballet hebben we Spotler Mail+ ingezet om campagnes te ontwikkelen ter bevordering van de ticketverkoop voor opera- en balletvoorstellingen.

We zijn begonnen met een A/B-testkalender om data gestuurde hypothesen en A/B-testen, wat heel eenvoudig is met Spotler Mail+, te valideren. Eerst analyseerden we prestaties van eerdere nieuwsbrieven en mailingen om te bepalen welke aspecten getest konden worden. Digitalic heeft project- en procesmanagement van de e-mailmarketing verzorgd.

Door nieuwbriefdata, websitedata, bezoekersgegevens en verkoopdata aan elkaar te koppelen in Looker studio werden de prestaties zichtbaar. Zo werden ook verbeterkansen zichtbaar.

Vanuit de inzichten uit data zijn verschillende wijzigingen in de strategie getest. Zo konden de nieuwsbrieven beter gesegmenteerd worden en werd het makkelijker om voorstellingen te promoten bij het juiste publiek.

Resultaat
Veel experimenten leidden tot effectievere e-mailmarketing voor ticketverkoop via campagne mailingen, aankondigingen, verkoop en laatste-kans berichten.

Explosieve groei voor De Energiebespaarders

In 4 maanden 10x meer leads en 94% kostenreductie! Deze Nederlandse scale-up verduurzaamt woningen en wilde groeien in het genereren van leads.
Samen met het marketingteam van Energiebespaarders keken we naar de kanalen. Het inhouse-team wist alles van de markt. Digitalic voegt daar state-of-art kennis van de performance kanalen aan toe.

Samen bouwden we aan een always-on campagne structuur, fantastische content en een cultuur van testen en optimaliseren.

Resultaat
Conversieaandeel van betaalde kanalen steeg van 4% naar 40%, geen kannibalisatie, en een spectaculaire 70% maandelijkse CPL-afname. Een succesverhaal dat leidde tot een re-branding en uitbreiding van het personeel.

Wat vind jij van Digitalic?

Laat een beoordeling achter
  • Je e-mailadres wordt uitsluitend gebruikt voor verificatie en wordt niet getoond.

Digitalic heeft nog geen beoordelingen

Go to top
Direct Contact