OBI4wan, Squeezely en Spotler Nederland worden Spotler NL

De drie afzonderlijke bedrijven slaan de handen ineen en gaan als één operationele organisatie verder als: Spotler NL

Image

Drie bedrijven vormen één organisatie

OBI4wan, Squeezely en Spotler Nederland zijn onderdeel van de Spotler Group. De Spotler Group is een internationaal opererende specialist in data driven marketing software. De Spotler Group is aanwezig in Nederland, Duitsland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en in Zweden. Drie Nederlandse bedrijven binnen deze internationale organisatie hebben besloten hun bedrijfsvoering te integreren en gezamenlijk onder één naam verder te gaan: Spotler NL. Daarmee zullen de afzonderlijke bedrijfsnamen OBI4wan en Squeezely uit de markt verdwijnen.

Nieuwe kansen voor klanten en partners

Deze operationele integratie is opnieuw een belangrijke stap in de groeistrategie van de Spotler Group. Spotler NL wordt hierdoor een leidende speler in de Nederlandse markt als het gaat om de afzet en levering van en de ondersteuning op innovatieve SaaS-oplossingen.

Deze oplossingen stellen onze klanten en partners in staat echt te de verbinding aan te gaan met hun doelgroepen. We bieden hen volledige controle over hun data. We stellen hen in staat vergaande gepersonaliseerde ervaringen te bieden. En we maken het iedereen makkelijk om zelf achter de knoppen te kunnen zitten omdat de software intuïtief werkt. Dit zorgt ervoor dat klanten constant en op ieder moment impact maken bij hun doelgroep, relevant zijn en hun resultaten verbeteren. De focus ligt de komende jaren op het (door)ontwikkelen van branchegerichte oplossingen waarin klantdata en predictive modelling centraal staan en waarbij de integratie met relevante communicatiekanalen wordt gerealiseerd. En met de recente aankoop van CrossEngage zal ook steeds nadrukkelijker de rol van predictive en generative AI naar voren komen in deze dataplatformen en in de marketingkanalen van het Spotler productportfolio.

Kansen genoeg dus om meerdere applicaties te gebruiken en in te zetten voor je marketingcommunicatie die daarbij worden aangestuurd van databron die continu wordt verrijkt met nieuwe data. Met recht data driven marketing software dus. En vanaf nu wordt die aangeboden door één organisatie met productspecialisten en solution-experts onder één dak.

Geen directe veranderingen voor klanten en partners

Naast de kansen die deze integratie van bedrijfsvoeringen voor klanten en partners biedt, willen we tegelijkertijd benadrukken dat belangrijke zaken voor klanten en partners juist níet veranderen. Als je klant of partner van OBI4wan, Squeezely (incl. Sooqr, Datatrics en Shopping Minds) en Spotler Nederland (incl. Flowmailer en Tripolis) bent, dan is het namelijk goed om te weten dat deze operationele integratie geen invloed heeft op de data, journeys, audiences, posts, mailings en automations die je in onze software hebt ingericht en ingepland. Daarin verandert niets. Ook verandert er niets aan onze dienstverlening, je kunt nog steeds rekenen op de service die je van ons gewend bent.

Sterker nog, we gaan de komende periode juist onze dienstverlening uitbreiden en verbeteren. Met het samengaan brengen we alle ervaring en expertise van onze medewerkers in Nederland bij elkaar. Dat is een groot voordeel van het samenvoegen van de organisaties.

Eén organisatie, één bestuur

De verandering naar één nieuwe organisatie onder één naam is sinds januari in volle gang. Dit proces wordt zorgvuldig begeleid door het nieuwe managementteam en zal de komende kwartalen worden afgerond. De dagelijkse leiding over de nieuwe Spotler NL-organisatie is in handen van Alexander de Ruiter, medeoprichter en directeur van OBI4wan. Voormalig managing directors van Spotler Nederland, Mark van den Berg, en Squeezely, Tim Hoefnagel vervullen nu respectievelijk de rol van CMO in de Spotler Group en Business Unit Director E-commerce binnen Spotler NL.

Alexander de Ruiter, CEO van Spotler NL:

“Als Spotler Group hebben we een duidelijke visie: een one-stop-shop zijn voor data driven marketing/communicatie software. Het samenbrengen van alle Nederlandse bedrijven onder één sterk merk én in één operationele organisatie is daar een logische stap in. Deze stap biedt onze klanten en partners namelijk één centraal aanspreekpunt voor al hun wensen en behoeften.”

FAQ

Omdat we begrijpen dat dit bericht verre van volledig is en ongetwijfeld leidt tot vragen, ontvangen klanten en partners een uitgebreider (digitaal) schrijven waarin nog meer tekst en uitleg wordt gegeven. Daarnaast hebben we veel tijd en aandacht besteed om vermoedelijke vragen alvast te beantwoorden. Deze zgn. FAQ’s of veelgestelde vragen kun je hieronder terugvinden.
 

Heb je vragen?

Vind je hieronder niet het antwoord dat je zoekt of heb je nog een andere vraag, neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!

Spotler
Nederland

contact@spotler.nl
+31 (0)88 – 103 09 00

Squeezely / Spotler Activate

activate@spotler.com
+31 (0)88 – 103 09 25

OBI4wan / Spotler Engage

contact-engage@spotler.com
+31 (0)85 – 210 50 60

Veel gestelde vragen

Wat gebeurt er met de huidige contracten, verwerkersovereenkomsten en facturatie?

Er wijzigt niets aan alle huidige overeenkomsten en de manier waarop er aan klanten wordt gefactureerd. We gaan organisatorisch en strategisch verder als één organisatie, maar de verschillende huidige rechtsvormen (juridische entiteiten) blijven bestaan. De huidige contracten en verwerkersovereenkomsten blijven daaraan verbonden. Ook de facturen blijf je ontvangen van dezelfde organisatie zoals je nu gewend bent. Bankrekeningnummers veranderen ook niet en dus kun je op dezelfde manier zoals je dat gewend was facturen voldoen aan de organisatie(s) waarmee je een contract/contracten hebt.

We begrijpen het belang van het naleven van de GDPR, en we willen benadrukken dat deze operationele integratie niets afdoet aan onze toewijding aan dataprivacy en -beveiliging. Spotler NL zal zich blijven houden aan de hoogste GDPR-normen en de bescherming van je gevoelige informatie zoals voorheen garanderen.

Wat gebeurt er met nieuwe contracten, verwerkersovereenkomsten en facturatie?

Bedrijven en instellingen die zich vanaf heden als klant (of partner) aansluiten bij de nieuwe Nederlandse Spotler NL organisatie, sluiten een contract met de rechtsvorm Spotler Nederland onder de Algemene Voorwaarden van deze organisatie. Echter kunnen specifieke voorwaarden en overeenkomsten per product worden toegevoegd indien die van toepassing zijn voor het gebruik van dit Spotler product. (Automatische) verlengingen van contracten en overeenkomsten gaan gewoon binnen de juridische entiteit waarmee de initiële overeenkomst is aangegaan.

Wat gebeurt er met de huidige login van de software die ik gebruik?

Er wijzigt niets aan de manier waarop je kunt inloggen op de software die je nu gebruikt van één of meerdere Spotler NL bedrijven. Dat gezegd hebbende zullen alle applicaties binnen ons productportfolio Spotler productnamen gaan krijgen. Spotler Mail+ is de e-mail marketing automation applicatie die al geruime tijd in de markt bekend is en wordt gebruikt. Sinds de Webwinkel Vakdagen zijn de applicaties Squeezely (CDP en website personalisatie) en Sooqr (Search) inmiddels gerebrand naar respectievelijk Spotler Activate en Spotler Activate Search.

Binnenkort zullen ook de volgende productnamen verdwijnen: OBI Engage wordt Spotler Engage. Spotler Social wordt Spotler Engage. Flowmailer wordt Spotler SendPro en Webpower wordt Spotler MailPro. Ondanks deze rebranding (de look and feel van de applicaties zullen veranderen), blijf je beschikken over dezelfde functionaliteiten. Functionaliteiten die volgens normale roadmaps uiteraard worden uitgebreid voor verdere optimalisatie van het gebruik van onze applicaties. Het veranderen van de productnamen kan ook gevolgen hebben voor de URL waarop je inlogt, maar ook hier merk je niks van omdat we alles netjes zullen redirecten naar de juiste locatie.

Wat gebeurt er met de huidige login van de software die niet een Spotler productnaam heeft of krijgt?

Klanten die gebruiken maken van de CDP’s van Datatrics en ShoppingMinds zullen het komende jaar worden gemigreerd naar Spotler Activate. Klanten die Tripolis Dialogue gebruiken zullen worden gemigreerd naar Spotler Mail+ of Spotler MailPro (afhankelijk van gewenste functionaliteit). Klanten die gebruik maken van Webpower of Tripolis SMTP producten zullen worden gemigreerd naar Spotler SendPro. Tot het moment dat je gemigreerd bent, kun je gewoon op je gebruikelijk applicatie inloggen zoals je dat altijd hebt gedaan.

Wat gebeurt er met de huidige telefoonnummers en e-mailadressen van Spotler NL bedrijven en medewerkers?

Goed om te weten is dat we de intentie hebben om de operatie van alle Nederlandse bedrijven binnen de Spotler Group daadwerkelijk te integreren. Dat betekent ook dat algemene telefoonnummers voor sales en support op enig moment samen zullen worden gevoegd. Hetzelfde geldt voor centrale en algemene e-mailadressen. Vooralsnog zijn die gewoon te bereiken zoals je dat nu gewend bent (tenzij anders gecommuniceerd). Zodra hier veranderingen in komen, zullen we hier uiteraard over communiceren met klanten, partners, prospects en leveranciers.

Alle medewerkers van Spotler NL (maar ook medewerkers van de Spotler Group en Spotler UK) zijn overigens vanaf vandaag – 29 februari 2024 – te bereiken op een @spotler.com e-mailadres. Tegelijkertijd zullen alle medewerkers van Spotler NL, Spotler UK en Spotler Group default hun e-mailcommunicatie doen vanuit datzelfde @spotler.com e-mailadressen.

Wat gebeurt er met mijn (vaste) accountmanager binnen de organisatie?

De nieuwe Spotler NL zal worden ingedeeld in 3 commerciële business units, te weten: E-commerce, Government en Business Communications (eigenlijk alle organisaties die geen e-commerce activiteiten ontplooien of een overheidsinstantie zijn). Iedere accountmanager is op basis van kennis, kunde en interesse ingedeeld in één van deze business units. De kans is dus groot dat de accountmanager die aan jou als klant gekoppeld was, vanwege jouw bedrijfsactiviteit, nog steeds aan jou gekoppeld is. Mocht dat niet zo zijn, dan hoor je de komende tijd wie je nieuwe accountmanager is omdat hij/zij contact met je gaat opnemen om zichzelf voor te stellen en kennis te maken met jou.

Hoe kan ik andere producten van/via Spotler NL afnemen?

Heb je interesse voor één van de andere producten binnen het assortiment van Spotler NL, dan kun je dat uiteraard kenbaar maken bij je accountmanager. Hij/zij gaat met je aan de slag door een demo te (laten) geven van het product waar je interesse hebt. Uiteraard kun je ook online een demo aanvragen/inplannen:

We helpen je graag verder!

Wat is eigenlijk het verschil tussen Spotler, Spotler NL, Spotler Nederland en Spotler Group?

Spotler is het merk waaronder onze software en onze producten in de markt worden gezet.

Spotler NL is de naam van de nieuwe Nederlandse nieuwe organisatie waarin alle bedrijfsvoeringen van de Nederlandse Spotler Group-bedrijven samen komen. In alfabetische volgorde: Datatrics, Flowmailer, OBI4wan, Shopping Minds, Sooqr, Spotler Nederland, Squeezely en Tripolis Holding.

Spotler Nederland is een juridische entiteit die is ontstaan na het samenvoegen van de voormalige bedrijven Blinker en MailPlus.

De Spotler Group is de bovenliggende organisatie waaronder alle Nederlandse, Engelse en Duitse bedrijven vallen die in de loop der jaren door de Spotler Group zijn geacquireerd. De aankoop van Blinker en MailPlus, het samenvoegen van deze zusterbedrijven en het rebranden van deze nieuwe organisatie naar Spotler Nederland, heeft er vervolgens toe geleid dat de bovenliggende organisatie de naam Spotler Group heeft gekregen.

Go to top
Direct Contact