Vandaag heeft Spotler Group de overname aangekondigd van CrossEngage, ontwikkelaar van een (internationaal) Customer Intelligence platform. CrossEngage past perfect in het marketing-technologie portfolio van Spotler Group. Door AI-gestuurde voorspellende modellen en doelgroepen toe te voegen aan de huidige CDP- en CRM-platforms binnen de Spotler Group, worden deze platforms krachtiger in gebruik voor Spotler-klanten. Tegelijkertijd opent deze overname de deuren naar de Duitse markt voor Spotler, aangezien CrossEngage zijn hoofdkantoor in Berlijn heeft.

Customer data en Prediction Platform

CrossEngage, opgericht in 2015, heeft zich gespecialiseerd in het aanbieden van een platform dat klanten een eenvoudige manier biedt om klantdoelgroepen te identificeren, prioriteren en activeren. AI en voorspellende modellen bepalen de impact en urgentie van het bereiken van deze doelgroepen vanuit het oogpunt van monetaire impact.

Met deze ingebouwde functies om doelgroepen te beheren is het vervolgens mogelijk om campagnes te richten op de meest waardevolle klantdoelgroepen. Data kan op slimme manier ingezet worden om met deze doelgroepen in contact te komen via cross-channel customer journeys.

CrossEngage heeft 41 medewerkers die vanuit kantoren in Berlijn en Hamburg werken. CrossEngage werkt voor klanten als Deutsche Bahn, Peek & Cloppenburg en ShopApotheke.

CrossEngage en de Spotler Group

De manier waarop CrossEngage zijn platform heeft gebouwd en de manier waarop AI en voorspellende modelleringstechnologieën worden ontwikkeld, past perfect bij de Spotler Group. Het platform is een waardevolle toevoeging voor klanten van de Spotler Group.

Met CrossEngage zullen de resultaten van gepersonaliseerde online kanalen, om met klanten in contact te komen, toenemen. Dit zal leiden tot betere prestaties van de gehele marketing.

Lee Chadwick, CEO of the Spotler Group: 
“Ik ben heel erg enthousiast om een succesvol jaar bij de Spotler Group af te sluiten met de overname van CrossEngage GMBH. De afgelopen twee jaar hebben we actief geprobeerd de Duitse markt te betreden, maar hebben we tot de overname van CrossEngage nooit de juiste match gevonden. Dat we nu het jaar mogen afsluiten met deze acquisitie is dus echt de kers op onze taart voor 2023.

Naast dat we nu op twee belangrijke Duitse locaties (Berlijn en Hamburg) zijn gevestigd, hebben we er ook een fantastische groep nieuwe collega’s bij én de beschikking over superkrachtige en complementaire AI-technologie. We kijken er erg naar uit om o.a. onze e-mail marketing automation, websitepersonalisatie en onsite search naar de Duitse markt te brengen en de bestaande CrossEngage klantenbase te verrijken met deze complementaire technologieën. Tegelijkertijd kunnen we datagedreven platformen verrijken met AI-gedreven technologie zodat wij onze bestaande Europese klanten en partners activeren om nog meer met hun data en kanalen te doen voor nog betere resultaten.

2024 wordt echt een mooi jaar voor zowel huidige als nieuwe Spotler-klanten.”

Dr. Björn Goerke, Managing Director van CrossEngage:
“De Spotler Group is precies de juiste partner voor de verdere groei en productontwikkeling van CrossEngage. Met een uitgebreid productaanbod op CRM-gebied is het aanbod van de Group complementair aan ons Customer Intelligence Platform. We zijn enthousiast en kijken er erg naar uit om samen te werken als onderdeel van de Spotler Group om deze nieuwe mogelijkheden te benutten.”

Florian Heinemann, voormalig voorzitter van de adviesraad van CrossEngage:
“Wij zijn blij dat CrossEngage bij de Spotler Group een nieuw, zeer geschikt onderkomen heeft gevonden. CrossEngage heeft nu de unieke kans om zijn baanbrekende product te combineren met het uitgebreide CRM-aanbod van Spotler en het met succes in heel Europa op de markt te brengen.”

Over de Spotler Group

De snelgroeiende Spotler Group werd in 2016 opgericht vanuit de principes om bedrijven met hun klanten te verbinden door middel van innovatieve digitale marketing- en communicatietechnologieën. Sindsdien heeft Spotler Group geïnvesteerd in het opbouwen en ontwikkelen van een portfolio van toonaangevende technologieën en expertise. Met ruim 4.000 klanten in acht landen is Spotler Group een belangrijke Europese leverancier van marketingtechnologie.

Meer informatie: www.spotlergroup.com.