Koppel advertentieplatformen van bijvoorbeeld Facebook,
LinkedIn of Google aan Spotler met de Zapier-koppelingNa de installatie van de Zapier-koppeling voor Spotler en de integratie met bijvoorbeeld Facebook Lead Ads, LinkedIn Lead Gen Forms, Google Ads Lead Form of andere Leadgen Forms worden nieuwe leads vanuit deze kanalen via Zapier in Spotler geschoten. Denk aan iemand die zich inschrijft voor je nieuwsbrief. Of aan iemand die een white paper aanvraagt en hiervoor zijn e-mailadres achterlaat. Zo wordt je contactdatabase verrijkt voor diverse e-mail campagne-doeleinden. En zo kun je leads met relevante content verder informeren over jouw aanbod.
Nog veel meer koppelingen mogelijk
Behalve social media kun je via Zapier ook vele andere applicaties integreren. In feite staan er in de ‘appstore’ van Zapier 3000+ apps voor je klaar voor integratie met Spotler. Van forms tot CRM-systemen tot e-commerce platforms tot scheduling & booking apps.
Met de Zapier-koppeling voor Spotler kun je naast een contactsynchronisatie vanuit diverse (social) platformen en formulieren ook custom data, zoals geslacht, woonplaats of land en diverse voorkeuren en interesses die je uitvraagt mee synchroniseren met contactgegevens. Op basis van deze data kun je in Spotler dynamische lijsten opbouwen om je e-mail marketing relevanter te maken.
Daarnaast kun je (optioneel) met de Zapier-koppeling instellen dat er direct na de synchronisatie óók een e-mailcampagne wordt getriggerd voor het contact in Spotler. Denk aan een welkomstcampagne voor nieuwe inschrijvingen op je nieuwsbrief of een nurturing campagne op het moment dat er een white paper of brochure wordt aangevraagd. Zo kun je leads direct meerwaarde bieden.