Stel eenvoudig doelgroepen samen en personaliseer je e-mails
In Spotler kun je eenvoudig doelgroepen aanmaken voor verzending van je mailing of voor het tonen van dynamische content. Je stelt doelgroepen samen op basis van profielgegevens in de database of het klikgedrag in mailings. Met onze handige editor kun je eenvoudige, maar ook hele uitgebreide selecties maken. Je kunt daarbij zelfs ook contacten in de doelgroep uitsluiten op basis van kenmerken en klikgedrag.
Personalisatie in e‑mails is bewezen effectief. Je kunt hiervoor databasevelden in Spotler gebruiken. Je kunt je mailings personaliseren met een aanhef, in de onderwerpregel of via de afzender van het bericht. Maar ook andere content tonen voor een deel van je doelgroep kun je eenvoudig instellen. Bijvoorbeeld verschillende content voor mannen en vrouwen of verschillende content op basis van interesses.
Een groter bereik in de doelgroep betekent een grotere kans op succes. Ieder e-mailadres is een persoon die je kunt bereiken met jouw boodschap. Werk je niet aan bestandsgroei, dan krimpt je bestand door afmeldingen en bounces en hou je niemand over om mee te communiceren.
Plaats een aanmeldformulier op je website zodat je websitebezoekers eenvoudig zich kunnen inschrijven op je nieuwsbrief.
Met onze handige website pop‑up breid je eenvoudig je doelgroep uit. Je kunt onder andere instellen waar en wanneer je de pop-up toont en hoe de pop-up eruit ziet.
Deel een landingspagina met het aanmeldformulier op social media en andere kanalen.
Er zijn nog veel meer manieren voor bestandsgroei. Lees ons white paper met 24 tips om adressen te verzamelen.
De marketingdatabase van je Spotler-account is continu in beweging. Profielen worden verrijkt door automatisch informatie op te slaan via doorkliks, campagnes, formulieren en enquêtes. Zo creëer je een steeds beter beeld van je doelgroep en maak je daarmee je e‑mail marketing (campagnes) steeds relevanter en persoonlijker.
Door diverse koppelingen met Customer Data Platforms (CDP’s) beschik je met Spotler over de mogelijkheid om dynamische lijsten, ook wel audiences, in te schieten vanuit die systemen. In een CDP maak je audiences aan van recente webshopbezoekers, actieve klanten of klanten met een hoge omzetwaarde. De koppeling zorgt voor synchronisatie naar Spotler en dat de audiences altijd up-to-date blijven in je Spotler account.
Met de geautomatiseerde afmeld- en bounceverwerking voldoe je zonder moeite aan de Nederlandse en AVG-wetgeving. E‑mailadressen waar het e‑mailbericht niet ontvangen wordt, worden geregistreerd in Spotler. Zo zie je meteen welk percentage hard en soft bounces je hebt ontvangen. Dit biedt kansen om je adressenbestand up‑to‑date te houden.
Door Spotler te koppelen aan je CRM-systeem, CDP of webshop synchroniseer je klantgegevens en mailgedrag periodiek of realtime zodat je altijd over de meest up-to-date data per contact beschikt in beide systemen. Spotler is te integreren met veel bekende Nederlandse en internationale systemen.
Plan dan vrijblijvend een online demo in. We bespreken graag hoe jij e‑mail marketing automation voor jouw organisatie kan inzetten.
Online demo inplannen